no-picture Hei og velkommen til AnimeNord!
For å kunne delta i diskusjoner må du enten
registrere deg eller logg inn.
50 svar [Siste innlegg]
Medlem
wexps bilde
Ble medlem: 29.08.2005
UT2004-turnering

Inspirert av SC2-turneringen som har pågått i det siste, vil jeg gjerne se at vi prøver med flere/andre typer spill. Derfor tar jeg initiativ til å starte turnering i gode gamle Unreal Tournament 2004! For de som ikke kjenner til det, er det et skytespill med litt fantasy-vri. Jeg er sikker på at de som lurer klarer å finne ut hva spillet går ut på.

Det er ikke helt bestemt hvordan en turnering skal gjennomføres, jeg tenkte å lage en post først og se hvordan responsen er. Det vil være mulighet for de som ikke har spillet til å få tak i det, jeg håper mange har lyst til å bli med! Jeg har versjoner for windows, linux og mac klare, samt server. De fleste moderne pc-er kjører dette spillet fint, selv laptoper, så ikke bruk dårlig maskin som unnskyldning. I første rekke tenker jeg 1vs1, omtrent som de gjorde i SC2-turneringen, men det kommer an på hvor mange som blir med, og hva dere synes. Jeg synes teams er gøy, men da må vi ha mange nok med til at det skal være noe vits. Det er også mulighet for at det kan bli streaming med kommentatorer som med SC2 - vi får se.

Så, som sagt, spill vil bli delt ut til de som trenger, det eneste du trenger er å ha lyst. Offisiell påmelding blir ved å skrive i denne tråden. Bare ta kontakt med meg (IRC/PM) dersom det er noe detaljer dere lurer på/vil diskutere. Jeg er åpen for forslag, dette er tross alt noe vi gjør for å ha det gøy!

Reklame
Reklamer på AnimeNord
Medlem
Hentailord^^s bilde
Alder: 22
Kjønn: Mann
Ble medlem: 03.12.2005

im in. uansett om det blir instagib eller ei

Admin
NeoIDs bilde
Alder: 25
Ble medlem: 20.06.2005

Jeg har dessverre ikke spillet, men om det er snakk om UT04 så er jeg så klart med! Laughing out loud

Donor
Ashirogi Mutos bilde
Ble medlem: 27.03.2010

Jeg er med

BTW hvor store må lagene være?
går det med 2v2?

Medlem
Aundhe1ms bilde
Alder: 21
Ble medlem: 04.07.2010

En caster vil nok være nødvendig i dette tilfellet også, og det er en jobb jeg gjerne kan pådra meg. (så fremst at vi ser igjennom andre alternativer for streameklient)

Det ser ut som at vi kommer til å benytte oss av steam i dette tilfellet?

Og hvordan er server løsningen til UT04?

Medlem
wexps bilde

Steam vil ikke være nødvendig i dette tilfellet. Jeg tror ikke det skal være noe problem for de som eier spillet på steam å være med likevel (kjører versjon 3369). Serveren hoster jeg, om det var spectator du lurte på så er det mulig. Når det gjelder streaming virker det som zyp har funnet en god løsning på video-biten så langt - enda litt igjen før vi har lyd på plass.

Angående teams er vel 2vs2 det som er mest aktuelt. I første rekke planlegger jeg 1vs1 da, iallefall inntil jeg vet hvor mange som blir med.

Medlem
SnakeBites bilde
Alder: 24

Jeg er selvfølgelig også med (selv om jeg sikkert suger i UT2004 nå).

Medlem
Benjamins bilde
Alder: 20
Ble medlem: 27.10.2010

Jeg blir gjerne med, aldri spilt UT før, det nærmeste jeg kommer er å ha spilt litt Quake.

Medlem
bjugiss bilde
Ble medlem: 07.04.2007

Jeg blir også med Laughing out loud

zyp
Medlem
zyps bilde
Ble medlem: 13.09.2005

Er selvfølgelig med jeg også.

Donor
Ashirogi Mutos bilde

Når hadde du tenkt at denne turneringen skulle finne sted wexp?

Event
Bakuras bilde
Alder: 23
Ble medlem: 26.11.2007

Jeg vil med, om det faller på en helg må jeg få beskjed på forhånd i tilfelle jeg jobber og må bytte vakt med noen. Smile

Medlem
wexps bilde

Tid er ikke bestemt, men hadde tenkt å kjøre igang ganske snart, ihvertfall i løpet av mars.

Medlem
Septimuss bilde
Ble medlem: 21.08.2007

Jeg har absolutt lyst å være med, men har ikke spillet:)

Donor
Ashirogi Mutos bilde

Hvis det er i løpet av mars så kan jeg ikke:(

Reiser bort den 15.03

Medlem
Soryoukens bilde
Alder: 18
Ble medlem: 01.04.2010

Dette hørtes intressant ut. I'm in ^^

Event
Vortiagos bilde
Alder: 24
Ble medlem: 20.08.2007

I'm in I'M IN O/

Medlem
Thomass bilde
Ble medlem: 14.04.2007

Jeg er med! Laughing out loud

Medlem
Benjamins bilde

Hvordan skaffer folket spillet? Torrent? Hadde vært greit å få det i boks, kanskje kjøre en uoffisiell testkveld så alle vet at det funker å koble seg opp (Det er mulig det ikke er noe problem i det hele tatt, men har erfaringer med gamle spill på LAN som ikke var helt problemfrie...)

Medlem
wexps bilde

At det funker er allerede testet og bekreftet, så det skal gå bra. Alle som trenger spillet, send meg en PM eller spør på IRC. Jeg har ikke lov å gi informasjonen her, som dere sikkert skjønner Wink

Jeg planlegger så langt at turneringen starter neste uke, slik at evt. flere kan henge seg på, og så folk kan få spilt noen øvingsmatcher. Mer info kommer! Smile

Jeg har satt opp en treningsserver, på 109.247.1.50 (Join game, Favorites, høyreklikk for å legge til IP)
Det spawner en bot om man joiner alene, om man joiner flere er det satt opp som alle mot alle.

Medlem
wexps bilde

Alright, siden vi har hatt såpass med respons starter de første rundene mandag 14. mars (dvs. neste uke). Ashirogi, du får gi beskjed hvordan dette faller på plass for deg.

Hvordan de første rundene vil bli gjennomført kommer an på helt nøyaktig hvor mange vi blir - deadline for å joine blir søndag klokka 2400 (natt til mandag). Dette gir meg en mulighet til å lage et fornuftig (og forhåpentligvis fair) oppsett.

Gjennom hele turneringen kommer det til å være kun to mutators aktive: NoAdrenealine og NoSuperWeapon. Dette er de samme som er på treningsserveren.

I de første rundene kommer det til å være 15 minutter eller 30 poeng som avgjør kampen.
Hvem som blir matchet kommer til å være tilfeldig.

Medlem
wexps bilde

Dette er oppsettet fra start:
AnimeNord 2004 oppstilling

De første fire kampene spilles fra klokka 19:00 på mandag, en hver halvtime.
Det vil si:

• wexp vs. Azreel - 19:00
  • Thomas vs. Ashirogi - 19:30
  • Rhal vs. Benjamin - 20:00
  • Bakura89 vs. Soryuken - 20:30

De neste fire kampene tar vi på tirsdag, i samme stil:

• Putewar vs. bjugis - 19:00
  • Vortiago vs. Septimus - 19:30
  • zyp vs. NeoID - 20:00
  • Futalord vs. SnakeBite - 20:30

De som ikke går videre etter disse første rundene, blir satt opp i en ny oppstilling mot hverandre. Dette for at alle skal få spilt minst to runder. Vi gjør jo dette for å ha det gøy, og å tape første kamp og så være ferdig er ikke gøy. Smile

Basert på input fra deltakerne kommer vi til å følge vanlige double elimination-regler, slik oppsettet i linken viser.

Medlem
Aundhe1ms bilde
Alder: 21
Ble medlem: 04.07.2010

Streamen er nå blitt finjustert, desverre vil nok kvaliteten være så-så, men vi satser på mindre lagg denne gang siden det har vært et problem tidligere.

Medlem
wexps bilde

For de som lurer er serveren på 109.247.1.50 - server for match åpner 5 min før kampstart. Vær klar i passe tid!

Admin
NeoIDs bilde

Når en kamp er avgjort, så skriv gjerne scoren her, så fører jeg på hvem som vant samt poengsum. Smile

Ellers skal jeg prøve å holde oversikten kontinuerlig oppdatert. Smile

Medlem
wexps bilde

Dagens kamper er dermed ferdig. Verken Rhal eller Benjamin dukket opp til sin match, men SnakeBite og Futalord var klare, så vi kjørte deres match i stedet. Bakura valgte også å bytte ut plassen sin til Maki.

Vinnere i dag ble altså wexp, Thomas, Futalord, og Soryouken. Nøyaktige tall står i oversikten.

Medlem
Makis bilde
Kjønn: Kvinne
Ble medlem: 12.02.2007

gleder meg til neste kamp :3 *ska øve mye før det!*

Admin
NeoIDs bilde

Min kamp må skje etter 20:00 ettersom jeg jobber frem til 20:00.
Beklager, la ikke merke til det før nå. Smile

Medlem
Benjamins bilde

Beklager at jeg ikke kom til tida, var på et møte som tok lenger tid enn forventa. Men siden Rhal heller ikke kom, vil det si at kampen ble flytta?

Medlem
wexps bilde

Ja, din og Rhal sin kamp er flyttet. Hvis det er greit kan dere ta 20:00 i morgen, så får NeoID 20:30-kampen

Medlem
Benjamins bilde

20:00 skal passe.

Donering

Doner
Mottatt 0kr av 150kr for denne måneden
Donasjoner

Nytt fra AnimeNord

NeoID for 5 uker 2 dager siden
Oppdateringen av AnimeNord nærmer seg, selv om... [2]
NeoID for 6 uker 1 dag siden
Ønsker å takke alle for fire hyggelige dager i... [5]

Siste aktivitet

Statistikk

AnimeNord består idag av 2394 medlemmer som tilsammen har skrevet 101495 innlegg fordelt over 6678 emner.

Hvem er pålogget nå?

97 gjester

Vårt nyeste medlem: aninat