Michael Jackson (August 29, 1958 – June 25, 2009) har død. En av de største, vis ikke DEN største av musikkere har forlat vår jord som så alt for mange har gjort.
- Donasjoner
Hei og velkommen til AnimeNord! Michael Jackson (August 29, 1958 – June 25, 2009) har død. En av de største, vis ikke DEN største av musikkere har forlat vår jord som så alt for mange har gjort.
Jaaa. *snufs* Jeg har alltid likt michael sine sanger, og nå i det siste begynt å elsket de og stemmen hans.
Men så... dør han allerede?! rakk jo ikke engang den siste konserten jo....
Skal høre på han masse fremover! MJ tribute!
(Gerdax? kommer du innom?
)
Jøss, det kom som et sjokk igrunnen.. ikke rart han avlyste konserten.. 
Men seriøst, hahaha: http://www.vgtv.no/?id=23012
Dette er utrolig synd, mannen var et ikon. Det verste er at nå kommer skandalene og all den driten til å overskygge det faktum at han fortsatt har tidenes mest solgte plate og var den ubestritte kongen av pop.
Hvil i fred MJ.
RIP, om hundre år er vel de fleste av "skandalene" glemt og bare musikken hans som lever.
(Gerdax? kommer du innom?
)
Sure
Får lage en liste over alle fav. sangene våres gjennom tidene og så spille dem av
Med "guest apperance" fra andre musikkere som hadde noe form tilknytning med han.
Men vi får starte vår egen tribute konsert. Noe som jeg faktisk går ut i fra han kommer til å få eller bedre sakt, noe som har fortjenner å få. Greit nok at det er jo grenser med hva noe slikt kan gi deg, men fins det kommer til store musikkere så er det sjeldent noe mer epic en en tribute konsert. Bare se på Freddie Mercury konserten fra 1992. noe av det mest respektable og samtidig over episke tingene i moderne musikk historie. Det er ingen tvil han inspirerte hundre til tusenvis av artister der ute og hans musikk nådde nivåer hvor det ble en av hovedpunktene i pop kultur, både på et amerikansk og verdens plan.
Bare frykter av en slik konsert ville blitt overfylt med artistene som er del av moderne RnB og pop. Artister som har vært med å skitne til i både kvalitet og gjort musikk bransjen dummere en den har vært på veldig lenge.
På et personlig nivå har jeg vært fan av Micheal Jackson siden klasse kamerat dro meg med seg hjem i første klassen back in the year of 93 og viste meg opptakk av Live In Bucharest. Danse musikk utviklet av funky motown sound kombinert med rock gitar, Michael skapte en sjanger hvor alt han skrev ble til gull. Fra et amatør musikker's standspunkt, så er det imponerende å studere musikken hans og se hvordan alt kom til. Han va stor for en grunn, fordi han va flink med det han gjorde. Han velgte gode produsere og musikkere som han sammen skapte noen av de meste fantastiske sangene innenfor pop industrien.
Jeg er trist for han gikk bort. Men dog, jeg er ikke så knust som jeg forventet å være. Han har ikke gitt ut noe nytt siden rundt 2001. På den måten har han vært automatisk "borte" fra meg vertfall. Men jeg er trist fordi jeg er er redd at alle disse "skandalene" er hva folk vil huske, og de unge nå til dags vil kun få de på tankene når de hører noen nevne michael. Hans forrige forsøk på å "komme" tilbake var den mega store konserten i 2001, 10 setember. En konsert som ble veldig skyggelagt av noe som ville skje neste dag. Ville bli flere år med pedo vister og slikt når det kom til han på grunn den store barne mishandling saken. Og nå som han igjen skulle prøve å vinne folk tilbake med å gå i ren stil, så skjedde det nok en skandale, bare denne gangen ville det koste hans liv. Micheal var svært uheldig med tanke på hvor stor han var. En veldig tung pris å betale for all den sukseen han hadde og noe som ville føre til som Muad'Dib sa, at fra hundre år fra nå vil folk enda se tilbake og huske musikken hans.
Btw, når man snakker om å bli hedret av de "nye" artistene som gjør opp dagens pop musikk og slikt, norges egen Christer Falck, "geniet" bak Linni Meister, Dårlig norsk HipHop og Lene Aleksandra har utalt sin egen mening om tragedien.
Fra Kjendis.no:
Plateprodusenten Christer Falck (39) har et avslappet forhold til både personen Michael Jackson og hans diskografi, men synes det var det beste for popkongens ettermæle at han døde nå.
- Det var bare bra for ham at han døde i natt og ikke om tre uker, der han ville driti seg ut midt i verdens flaueste turné, sier Falck til Dagbladet.
Michael Jackson skulle spille 50 konserter på O2 Arena i London mellom 15. juli og 12. februar. Alle de 360 000 billettene ble revet bort på rekordtid, ifølge Rolling Stone Magazine. At de ikke ble noe av, mener Falck er likså greit.
- Vi snakker om den mest selvdestruktive artisten verden har sett. At han nå fikk slippe å lide seg gjennom en haug med konserter med den lille pipestemmen sin, er det beste som kunne skjedd ham, synes plateprodusenten.
Men som den musikknerden Falck er, har han alle Jackson-platene og kan alle sangene, men har ikke kunnet sette pris på Jacksons musikk etter 1987. Da kom plata «Bad» ut, etter knallsuksessene «Off the Wall» og «Thriller». Men grunnen til Falcks beundring for Jacksons tidligste diskografi, er ikke sangeren selv.
- Det var jo Quincy Jones-produksjonen som førte til den banebrytende popmusikken, ikke Michael Jackson selv. Alle platene etter Quincy Jones-tiden er mildt sagt jævlige.
Imponernde utsagn fra en "musikk ekspert" som Falk. Men med slik stor selvgit tittel, burde han kansje fått faktene sine rett. Dere bryr dere kansje ikke så mye om slike ting, men jeg, som har vært frelst av musikk nesten hele mitt liv, blir bare veldig irritert over ting som at de store musikkeren skal dø, bare for å bli erstatet av rent tull som f.eks den puppe popen falk forgifter norske radio stasjoner med.
Christer Falck, musikkekspert?! Ler godt av det. Som du nevner er ikke musikken han har produsert akkurat noe som kan kalles musikk
Har aldri vært noen stor fan av Kongen av pop, men lage musikk kunne han da og Falck viser litt dårlig folkeskikk ved å si noe slikt. Men han har kanskje vært for lenge ute av rampelyset og bruker Jacksons død som en måte å komme på folkemunne igjen
oops
Kanskje Falck kan dø selv, og se fra hvor enn han sitter da, hva HAN hadde blitt huska for.
Jeg hadde ikke noe særlig forhold eller mening om MJ, men jeg likte musikken. At Falck kan finne på å si noe sånt om en persons død, bare viser hva slags rasshøl han kan være. Hvordan kunne han vite hvordan den konserten ville blitt?
Som om han har peiling på bra musikk, med den dritten HAN har kommet med.
For en dust.
MJ var en stor legende og kongen av pop! Men av en eller annen grunn så fant jeg ut at jeg ikke ble i det minste overasket over døden hans når jeg først hørte nyhetene på jobben tilligg fredags morgen. Jeg tror at det innebærte det at MJ ble jo bare hvitere og hvitere for hvert år i tillegg til alle operasjonene han gjennomgår gang på gang. For å ikke snakke om alle skandalene rundt ham som mediene blåste opp med spekulasjoner måtte ha påført ham enorm stress. Alt i alt, han var i dårlig form og helse i tillegg at han var i alderen på omtrent 50 år var det nesten merkelig at han ikke droppet om tidligere.
R.I.P. King of Pop!
Hadde aldri trodd at Michael Jackson skulle dø så tidlig. Musikken hans har alltid vært rett og slett elsk å høre på.
Det virker fortsatt litt uvirkelig. Synd å miste ham i en så ung alder.
Wow.... Har bursdag på samme dag som ham. Men det er irrelevant xD
Uansett, var dumt at han ikke rakk den konserten. Hadde ikke billett, men synd for all fansen som hadde skaffet seg billetter og gledet seg så mye. Men da kan de kanskje beholde billettene sine som minner. Det hadde nok jeg gjort.
Uansett, var dumt at han ikke rakk den konserten. Hadde ikke billett, men synd for all fansen som hadde skaffet seg billetter og gledet seg så mye. Men da kan de kanskje beholde billettene sine som minner. Det hadde nok jeg gjort.
Me 2. Så nostalgisk, med bilettene til hans siste konsert... som aldri ble holdt :/
Men nei, er ikke så alt for ovverrasket over døden jeg heller. selv om det var kjempesynd...
Det er nå synd at han døde, men personlig så føler jeg det har blitt altfor mye bråk rundt hans død. Han var en stor musiker, det var han, men han var en syk person og jeg venter nå egentlig bare på at skandalene skal rulle inn, desverre. Musikken hans lever videre, i god Elvis Presley-ånd
Synes ikke han var syk jeg. men veldig spesiell, ja. eller, han hadde jo denne hudsykdommen da, apparently... heh.
(han ble forresten dømt - uskyldig - i retten. det "vitnene" sa bare kræsja med hverandre, så jeg trur det er pengetørste familier sitt verk) Men han gjorde jo noen gale moves, og har sagt litt feil ting synes jeg da, er for ærlig den tullingen 
Men uansett hva som er sant og ikke (ikkeno jeg gidder diskutere), han og elvis topper toppen av toppene
(elvis er jeg nå litt for ung til å ha et forhold til da) (ok, kanskje beatles kan få en plass og, men de er gruppe :/)
Bare riktig at det blir oppstyr...
Synes vi tyrenger ett nytt super musiker ikon snart jeg!! - er så mye kortvarig dritt på topplista nå
. Musikken hans lever videre, i god Elvis Presley-ånd 
Michael Jackson have left the building?
http://www.techbanyan.com/4554/jordan-chandler-admits-lied-about-michael...
Artig han innrøm det nå etter han e død. Burde bli korsfesta eller noe siden han sto bak mye av bullshite som ødelag live til michael
http://www.techbanyan.com/4554/jordan-chandler-admits-lied-about-michael-jackson/
Artig han innrøm det nå etter han e død. Burde bli korsfesta eller noe siden han sto bak mye av bullshite som ødelag live til michael
Too litte too late kan man vel si her....
Føler faktisk ingenting etter han døde, er verken lei meg eller sint, bare irritert ettersom det har kommet en ny mediastorm om noe ubetydelig.
Har egentlig aldri likt Michael Jackson.. Noen av sangene er jo fine da..
Føler egentlig ikke noe sorg eller no etter han døde. Han har vært anklaget for å være pedofil og greier.
Føler faktisk ingenting etter han døde, er verken lei meg eller sint, bare irritert ettersom det har kommet en ny mediastorm om noe ubetydelig.
Helt greit at du ikke bryr deg altså, skjønner at ikke alle har no forhold til han. Men å si det er ubetydelig?! (som om du snakker for alle mennesker) er passe ignorant!
Han har vært anklaget for å være pedofil og greier.
Om han virkelig er uskyldig (som han faktisk ble dømt i retten, og vi har flest grunner til å tro) kan du ikke tenke deg hvor - jævlig - det er for fyren å bli anklaga for noe sånt?! En person som er så glad i barn! (tenk om du sjøl sku blitt anklaga for noe så jævlig?)
Atter engang helt ignorant....
Men igjen, helt greit at dere ikke har no til overs for fyren altså.
Men prøv å innse at det er en grunn til at 50% av det du hører om denne uken er angående ham...
Han betyr faktisk mye for veldig mange mennesker, og er en av våre få aller aller største!!
(som musiker, vokalist og entertainer! - og det er ikke en personlig mening, det ser man på et helt ekstremt salgstall, biletter solgt, topplistene, og (som nå) i mediene)
Helt greit at du ikke bryr deg altså, skjønner at ikke alle har no forhold til han. Men å si det er ubetydelig?! (som om du snakker for alle mennesker) er passe ignorant!
[
Du er nå ganske ignorant selv mari, respect mah authoratah.
Har aldri sagt at jeg prater for alle mennesker. Det jeg skriver står jeg for.
Her er grunnen til at jeg mener at alt MJ har gjort er ubetydelig, han har ikke gjort noe bortsett fra å lage musikk, danse og kastet bort flere millioner på tull og nå er han død og får masse oppmerksomhet når andre saker trenger oppmerksomhet fra media og menneskeheten generellt.
Han er kanskje ikke pedofil, men det forholdet han hadde til barn var iallefall veldig tvilsomt.
Folk for ha sine egne meninger om hva de vil. Er jo en fri verden vi lever i.
Det dør jo folk hver eneste dag, men selvfølgelig, er bare kjendisene som blir lagt merke til. Det irriterer meg egentlig litt. Skal de få oppmerksomhet rundt døden sin bare fordi de har laget noen filmer eller musikk?
Greit at noen av dem betyr mye for folk, men innse noe.... Vi har faktisk aldri kjent dem personlig. Virkelig PERSONLIG, som venn eller familiemedlem. Det er grunnen til at kjendisenes død ikke betyr stort for meg. Hadde jeg kjent dem godt personlig, da hadde det nok vært noe annet. Men når man ikke har noe nært forhold til folk, syns jeg det blir unødvendig å ta helt av. Vi har jo uansett alt de lagde som vi kan ha som minner.
Kall meg hjerne hjerteløs som sier noe sånt, men jeg vet jeg har rett. Eneste gangen det er verdt å grine for noen som dør, er når det gjelder en du er ordentlig glad i, som familie eller venner. Ikke noen man bare har sett på film eller scenen.
Pedofili-saken mot MJ har jeg aldri brydd meg om. Er ikke vårt problem om han var skyldig eller ikke. Virker nesten som om fansen tar på seg skylda eller ansvaret for hva han kan ha gjort. Hadde det bare vært så vel.
Sparky skriver akkurat det jeg føler om denne saken, rent bortsett fra pedofili-ryktene. Alle personer er likeverdige etter min mening, men det virker ikke akkurat slik i denne saken, desverre.
Greit, er et poeng at det faktisk kun er et liv. Og at det i bunn og grunn muligens ikke burde vært forskjell på om en ellerannen dude i afrika hadde dødd i forhold til en superstjerne. (brukte afrikamann som eksempel bare fordi det er høy dødelighet der altså. no offence, heh.)
Det å lage musikk (og tekster) som graver seg ned i sjelen på millioner av mennesker synes jeg ikke er ubetydelig... (ikke noe hvem som helst kan heller...)
(det var sånn jeg tok det på måten du skrev det fenris...)
Brydde meg lite om MJ sin død. Det kom jo som et lite sjokk, men irriterer meg over alt det uunngåelige medieoppstyret. Det blir alltid litt oppstyr når kjendiser dør, men mediene godter seg med MJ og skriver om hver lille detalj de kommer over.
Angående nyheten din Gerdax (denne) så har den ingen kilder. Jeg forblir skeptisk til uttalelsen foreløpig. ;p
Har vel fått litt ut av det. Synes filmen til NeoID (VGTV) var vittig ^^, samt denne mørke vitsen:
"When Farrah died, she went to heaven and met St. Peter at the gates of Heaven. He asked her if there was anything she wanted before she entered heaven, and she asked for the safety of all the children of the world."
Greit, er et poeng at det faktisk kun er et liv. Og at det i bunn og grunn muligens ikke burde vært forskjell på om en ellerannen dude i afrika hadde dødd i forhold til en superstjerne. (brukte afrikamann som eksempel bare fordi det er høy dødelighet der altså. no offence, heh.)
Det å lage musikk (og tekster) som graver seg ned i sjelen på millioner av mennesker synes jeg ikke er ubetydelig... (ikke noe hvem som helst kan heller...)
(det var sånn jeg tok det på måten du skrev det fenris...)
Da tok du det på en feil måte. Personlig så syns jeg mennesker som ofrer seg for andre er mer viktigere enn de som lager musikk? Hvorfor? De gjør noe for menneskeheten, redder liv og gir mat til de trengende.
De fortjener større heder en musikere, men de får ikke det, de får ikke en dritt av stat eller blant sine egne landsmenn.
Ok. er med på at du ser på det sånn.
Selv om jeg ikke er helt 100% enig så aksepterer jeg den
For da synes du det er ubetydelig at en musiker dør. (samma om det er Michael eller en dude du synes er en skikkelig god musiker.)
Gjorde ikke michael mye ting for barn i afrika og syke barn over hele verden? Men jo nok så godt å huske at det var mye snakk om de tingene han gjorde før det ble bare fokusert på at han hadde voldtatt en kreft syk unge som vist merkelig nok ble kurert av kreften innen 2 ukers tid etter den hendelsen.