no-picture Hei og velkommen til AnimeNord!
For å kunne delta i diskusjoner må du enten
registrere deg eller logg inn.
35 svar [Siste innlegg]
Medlem
NanaChans bilde
Ble medlem: 12.01.2009
Japan juni/juli 2009!

Jeg skal til Japan i juni/juli i sommer, nærmere bestemt Tokyo, Kyoto og Hiroshima, og lurte på om noen av dere som hadde vært der hadde noen tips om hva jeg burde se? Jeg skal dit med en nesten-japaner (hun vokste opp i japan, men er av norsk opprinnelse xP), og hun vet sikkert hva som er fint å se, men hun er jo voksen, og jeg tenkte at det kanskje var ting hun ikke tenkte over, hvis dere skjønner hva jeg mener? Jeg vet bare at jeg vil til Harajuku i Tokyo xD Tips ønskes her! Laughing out loud

Reklame
Reklamer på AnimeNord
Medlem
SSVegitos bilde
Ble medlem: 27.12.2004

Ta en tur rundt keisepalasset. Det er en lang fin tur Tongue Ellers kan du dra opp i Tokyo Tower, får sett mye derfra for å si det sånn, Akihabara er et sted som bør sjekkes, ikke se etter de største butikkene, men gå inn steder som ikke ser ut som butikker, finner mye bra der! Shibuya bør utforskes både på dagtid og kveldstid.

Jeg nevner bare noen ting, siden det er så mye du kan se der!

Medlem
NanaChans bilde
"SSVegito" skrev:

Ta en tur rundt keisepalasset. Det er en lang fin tur Tongue Ellers kan du dra opp i Tokyo Tower, får sett mye derfra for å si det sånn, Akihabara er et sted som bør sjekkes, ikke se etter de største butikkene, men gå inn steder som ikke ser ut som butikker, finner mye bra der! Shibuya bør utforskes både på dagtid og kveldstid.

Jeg nevner bare noen ting, siden det er så mye du kan se der!

Takk for tipsene Laughing out loud Angående butikker så har jeg nesten gitt opp å håpe på at jeg finner noen fine klær i Japan, for jeg er megahøy i forhold til japanerne xD

Medlem
Thomass bilde
Alder: 25
Kjønn: Mann
Ble medlem: 14.04.2007

Vil nå anbefale deg å forsøke å få en tur opp Fuji-san. (Fjellet.) Det tror jeg kan være koselig å få med seg.

Og jeg skal gå god for at japanske klær er mindre enn norske Tongue

Medlem
Fumbles bilde
Ble medlem: 12.06.2006

Et sted som virkelig er verdt å dra innom i Hiroshima er et atom våpen museum de har der. Det skal være en utrolig dyp og rørende opplevelse å ta inn over seg. Du får virkelig se hva bombene gjorde med Japan.

Medlem
NanaChans bilde
"Fumble" skrev:

Et sted som virkelig er verdt å dra innom i Hiroshima er et atom våpen museum de har der. Det skal være en utrolig dyp og rørende opplevelse å ta inn over seg. Du får virkelig se hva bombene gjorde med Japan.

Ja, det har vi allerede bestemt at vi skal på Smile Grugleder meg litt egentlig Tongue

Medlem
Tobbys bilde
Alder: 23
Ble medlem: 12.01.2006

Tenker å besøke hiroshima jeg også.

Skal også dra til en liten øy som ligger rett ved siden av og heter Miyajima.

Der er det tamme rådyr som valser rundt+flotte templer med vannet og sånne tori staver i sjøen.

http://www.youtube.com/watch?v=4QDcRSyNwhU

Medlem
Mari~chans bilde
Alder: 22
Kjønn: Kvinne
Ble medlem: 07.06.2006

Damn it! I so wanna go too... T-T Så mye morsomt å se og oppleve! men... sekke' ut som at det blir no tur på meg i år heller <.<

Du får ha en dritfin tur da! selv om det fortsatt er en liten stund til du drar Smile

Medlem
NanaChans bilde
"Mari~chan" skrev:

Damn it! I so wanna go too... T-T Så mye morsomt å se og oppleve! men... sekke' ut som at det blir no tur på meg i år heller <.<

Du får ha en dritfin tur da! selv om det fortsatt er en liten stund til du drar Smile

Tusen takk ^^,

Event
Papayas bilde
Ble medlem: 31.12.2007

høres veldig spennende ut Laughing out loud *vil også til Japan* har ingen tips, annet enn at du får kose deg masse o/

Medlem
issabissabels bilde
Alder: 20
Ble medlem: 15.01.2007

ÅÅÅH jeg skal også til japan Juni/juli :3
Tokyo that is, ja og vi skal også til Hiroshima og Kyoto X'D
Vi er en gruppe på 3 som drar da ^_^

Kansje vi ses ? xD
Hvilken dato drar dere?

Medlem
NanaChans bilde
"issabissabel" skrev:

Kansje vi ses ? xD
Hvilken dato drar dere?

Så gøy! Laughing out loud Jeg drar 30. juni, hva med deg? Smile

Medlem
issabissabels bilde
"NanaChan" skrev:
"issabissabel" skrev:

Kansje vi ses ? xD
Hvilken dato drar dere?

Så gøy! Laughing out loud Jeg drar 30. juni, hva med deg? Smile

17 juni Laughing out loud

Medlem
issabissabels bilde

Jeg fant ut hele tids løpet: 17 Juni - 1 Juli :3
Kansje vi sees ^_^

Medlem
NanaChans bilde
"issabissabel" skrev:

Jeg fant ut hele tids løpet: 17 Juni - 1 Juli :3
Kansje vi sees ^_^

Det hadde vært kjempekult! Hvor er du 1. juli? Da er jeg nemlig i Osaka Smile

Event
Sparkys bilde
Ble medlem: 14.01.2009

Ååh, heldiggriser! Men er ikke det svindyrt da? Har dere spart alt dere får eller noe? O.o
*Er misunnelig*

Må vente til neste år jeg, før jeg kan reise noen vei utenfor Europa. * Fattig*

Medlem
NanaChans bilde
"Sparky" skrev:

Ååh, heldiggriser! Men er ikke det svindyrt da? Har dere spart alt dere får eller noe? O.o
*Er misunnelig*

Må vente til neste år jeg, før jeg kan reise noen vei utenfor Europa. * Fattig*

Jo, det er veldig dyrt o.O Bare flybillettene mine koster 7000 kroner eller noe... Heldigvis har mamma og pappa spandert fly, losji og mat for meg, men "lommepengene" på jeg spare selv. Farmor sa hun ville sponse meg litt da... Håper det gjelder lommepenger, for akkurat nå har jeg en konto på 172 kroner og 30 øre...Tongue Men jeg drar uten foreldre da, så de bryr seg ikke med hva jeg bruker pengene mine på >:] Jeg kan jo leve på en billig nudelsuppe en dag, og spare resten av pengene så jeg kan kjøpe noe annet! xD Uff, nå bare babler jeg Tongue
Men jeg er veldig takknemlig for at jeg får alt det her, dette blir det mest spennende jeg noen gang har opplevd.

Medlem
mezhones bilde
Alder: 19
Ble medlem: 09.04.2009

uff blir bare mer og mer misunnelig på deg , har veldig lyst til og dra til japan selv. men det får vente til jeg er 18 og kan reise for meg selv for det er ikke aktuelt at mamma skal til japan. skal hu noen steder utenfor norge er det sverige, eller syden.. -.- ( nermere bestemt Grand Canaria. )

Så det er nok en stund til jeg får tatt turen over til Japan :S

Event
Sparkys bilde

Ganske typisk at mødre vil akkurat dit xD

Men jeg gjetter på at den du skal være med er over 18, Nanachan, ellers hadde du jo ikke hatt lov til å reise alene.
*Ser på alderen din*

Det beste jeg kan gjøre i sommer er nedover i Europa x3 Selv om jeg fant en litt billig fly+hotell pakke i Japan. Tror jeg. Opp mot 10 tusen for sju dager på et hotell, fly inkludert. Sånn pakketur, men likevel. =3

Men kos deg masse der borte =D

Medlem
mezhones bilde
Alder: 19
Ble medlem: 09.04.2009
"Sparky" skrev:

Ganske typisk at mødre vil akkurat dit xD

Men jeg gjetter på at den du skal være med er over 18, Nanachan, ellers hadde du jo ikke hatt lov til å reise alene.
*Ser på alderen din*

Det er mulig om det ikke er endra på så kan man reise alene til utlanded når man er 16 år med Foreldrenes samtykke. men siden da jeg måtte skjekke for ikke å skrive om noe helt feil så, så jeg at nanachan er 15 enda så det er nok ikke mulig om hun ikke fyller 16 før hun reiser.

zyp
Medlem
zyps bilde
Ble medlem: 13.09.2005

Jeg var i Japan i fjor sommer, og hadde dratt igjen i år om jeg hadde hatt råd. Siden jeg ikke har det så satser jeg på å jobbe og tjene penger denne sommeren, og sette av en slump av det på en egen konto, så jeg har penger til tur til neste sommer.
Tretti tusen har jeg planlagt å sette av. Det skal holde til både reise, opphold i en måned, dagligdagse utgifter der borte og litt handling.

Skal man komme seg noe sted er det bare å bestemme seg for at «dit skal jeg neste sommer» og sette igang med sparing.

Event
Sparkys bilde

Helt enig, zyp. Og jeg har bestemt meg for å dra dit neste sommer igjen. =3

Bare sette av penger, som du sier. Har skikkelig lyst til å besøke Tokyo, og kanskje svippe innom et par andre byer i nærheten.

Medlem
NanaChans bilde

Som flere har påpekt, så er det helt riktig at jeg ikke kan reise alene, jeg er jo bare 15 år. Jeg reiser sammen med naboene mine, en familie på 4, og en venninne av dem, som vokste opp i Japan, og har mastergrad i japansk. Hun har 3 små barn, så det blir rene klasseturen xP Men jeg gleder meg uansett, for jeg reiser sammen med folk som er interessert i Japan. Jeg er helt sikker på at når jeg blir 18 (kanskje ikke akkurat når jeg blir 18, men en eller annen gang), så reiser jeg dit alene. Smile
Jeg skal ta masse bilder til dere :] (og så reiser jeg sammen med en fotograf, så bilder blir det nok nok av Tongue)

Medlem
NanaChans bilde

Tenkte det ikke var vits i å starte en ny tråd for å si det her, så jeg poster det her på min lille Japan-tråd Tongue I morgen drar jeg til Japan, så derfor vil dere nok ikke høre så veldig mye fra meg de neste 15 dagene Tongue Håper dere får en flott ferie (hvis dere skal på en), og jeg gleder meg til å komme frem til Osaka (selv om det er meldt storm med lyn og torden når vi skal lande (vi får håpe jeg ikke dør)) Smile
God sommer alle sammen! Laughing out loud

Medlem
Tobbys bilde
Alder: 23
Ble medlem: 12.01.2006

Ha en fin tur!Smile

(fortsatt 13dager til jeg ankommer osaka)

Medlem
Thomass bilde
Alder: 25
Ble medlem: 14.04.2007

Ha en topp tur NanaChan! Ta masse bilder og ha det riktig trivelig! Laughing out loud

Medlem
Azreels bilde
Ble medlem: 07.04.2007

Skal selv til Japan den 11 juli sammen med noen andre fra AnimeNord Smile deriblant bjugis og daedroth. Blir vel i Tokyo en plass på hotell. Litt usikker på hvor og hva vi skal se på der nede, men blir vel en sightseeing av noe slag Smile. Blir der til den 25 juli.

Medlem
Kyoko93s bilde
Alder: 18
Ble medlem: 30.12.2006

Skulle egentlig dit nå i sommer men det gikk ikke..
Skal dit neste sommer med min far hvis alt går etter planene Laughing out loud

Medlem
NanaChans bilde

Jeg har bare en ting å si: JAPAN ER DET KULESTE STEDET JEG NOE GANG HAR VÆRT! Ingenting slår de to siste ukene jeg har tilbrakt der!!

Medlem
Xaviths bilde
Alder: 18
Ble medlem: 11.04.2009

hmm, jeg misunner deg. Jeg og en kamerat planlegger å ta en tur til Japan om noen år.

Medlem
Mari~chans bilde
Ble medlem: 07.06.2006

håååper jeg får tatt turen neste sommer X) men er jaggu litt usikker på om det blir noe av da heller... :/

Så flott at du har hatt en kul tur Nana!! - hva var det du likte best??

Donering

Doner
Mottatt 0kr av 150kr for denne måneden
Donasjoner

Nytt fra AnimeNord

NeoID for 4 uker 6 dager siden
Oppdateringen av AnimeNord nærmer seg, selv om... [2]
NeoID for 5 uker 5 dager siden
Ønsker å takke alle for fire hyggelige dager i... [5]

Siste aktivitet

Bursdager

Benjamin (20år)

Statistikk

AnimeNord består idag av 2390 medlemmer som tilsammen har skrevet 101495 innlegg fordelt over 6678 emner.

Hvem er pålogget nå?

29 gjester

Vårt nyeste medlem: joffarbb