no-picture Hei og velkommen til AnimeNord!
For å kunne delta i diskusjoner må du enten
registrere deg eller logg inn.
5 svar [Siste innlegg]
Nyhetsmod
Takerus bilde
Alder: 21
Kjønn: Mann
Ble medlem: 11.04.2007
Raptus tegneseriefestival 2011

9-11. september gikk Raptus tegneseriefestival 2011 av stabelen i Bergen. Jeg investerte i helgepass og var med på det meste Smile

Siden Raptus er en tegneseriefestival var fokuset primært på superhelt- og humorserier. Gjestene var blant andre Mike Collins (det meste av DC comics), Arild Midthun (Donald Duck), Tony & Maria Cronstam (Elvis), Torbjørn Lien (Kollektivet) og "Flis" (Radio Gaga).

Det mest interessante for min del var at en mangaartist stod på gjestelista, for første gang i festivalens historie! Nana Li er vokst opp i Sverige og bor nå i England. Hun har bl.a. tegnet en mangautgave av Shakespeares "Twelfth Night". Jeg må innrømme at jeg var skeptisk til henne i forkant. "Ekte mangaartister er ikke å finne utenfor Japan", tenkte jeg. Men etter å ha hørt på presentasjonene hennes og deltatt på tegnekurset hennes skjønte jeg at hun faktisk var en ganske dreven tegner Laughing out loud

Mangakurs med Nana Li tidlig søndag morgen. Hun forventet ikke mer enn 5 deltakere, men vi ble godt over 30. "It seems people like this shit" uttalte hun smilende.

Jeg fikk også signaturen hennes på AN-genseren min. Yay :3

En annen spennende gjest var Ethan Collins, tegneren av den kritikerroste nettserien Axe Cop! Axe Cop er, nøyaktig som navnet tilsier, en politibetjent som foretrekker å bruke øks i tjenesten. Historiene er funnet på av Ethans 5 (nå 7) år gamle bror Malachai.

Jeg måtte selvsagt ha boken

...og plakaten!

Jeg fikk også Ethan til å tegne meg! Dette gjorda han gratis og på mindre enn et minutt!

Jeg tok ikke mange bilder, men her er de jeg tok.

Tegneduell mellom Ethan Nicolle og Lucy Knisley. Her er Lucy i gang med å tegne Axe Cop.

Iherdige cosplayere blir fotografert etter cosplaykonkurransen

Avslutningen. Gjestene ble kalt opp én og én og sammen tegnet de et stort bilde.

AN-genser var på plass under hele festivalen. Jeg har derimot ikke lagt merke til noen strøm av nye medlemmer enda, så det ser ut som om markededsføringskampanjen min mislyktes. Jeg får prøve enda hardere neste år!

Reklame
Reklamer på AnimeNord
Event
Papayas bilde
Alder: 22
Kjønn: Kvinne
Ble medlem: 31.12.2007

Hørtes ut som du hadde det gøy Smile Alltid bare hørt mye om raptus, men aldri vært der selv. xD

Medlem
Makis bilde
Alder: 20
Kjønn: Kvinne
Ble medlem: 12.02.2007

det virka sinnsykt gøy! hadde vært morsomt å vært med på noe slik engang selv, og det ser ut til at du har nok minner derfra ^^

Medlem
Ble medlem: 02.09.2011

Jeg var på raptus for et par år siden, det var greit, men jeg tror 2009 var et relativt dårlig år. Eller var det 2008? Eh, memory fails me Tongue
Så ut som du hadde det gøy hvertfall!

Nyhetsmod
nurfeds bilde
Alder: 23
Ble medlem: 25.08.2006

så gøy ut det minner litt om Animex bare mye mye mindre i størrelse og at denne har mest fokus på tegneserier da ^^

Nyhetsmod
Takerus bilde
Alder: 21
Ble medlem: 11.04.2007

Mye av programmet var ganske meh etter min mening, men Nana og Ethan gjorde festivalen verdt det for min del. Nana var en suksess, så krysser fingrene for flere mangarelaterte innslag neste år! Laughing out loud

Organiseringen var derimot ikke veldig bra. Når jeg skulle kjøpe billett måtte jeg selv forklare betjeningen hvor mye jeg skulle betale og hvilket bånd jeg skulle få Tongue Intervjuene var heller ikke veldig gjennomførte, med flere pinlige stillheter der den som intervjuet var tom for spørsmål og lurte på om publikum hadde noe å spørre om. Som Ethan sa, er nordmenn et veldig stille folk Tongue

Donering

Doner
Mottatt 0kr av 150kr for denne måneden
Donasjoner

Nytt fra AnimeNord

NeoID for 4 uker 6 dager siden
Oppdateringen av AnimeNord nærmer seg, selv om... [2]
NeoID for 5 uker 5 dager siden
Ønsker å takke alle for fire hyggelige dager i... [5]

Siste aktivitet

Bursdager

Benjamin (20år)

Statistikk

AnimeNord består idag av 2390 medlemmer som tilsammen har skrevet 101495 innlegg fordelt over 6678 emner.

Hvem er pålogget nå?

16 gjester

Vårt nyeste medlem: joffarbb